Vill du delta i ett personbedömningsmoment genomfört av blivande psykologer?

Personlighetstest. Grafik: Pixabay.

Under termin 3 på det femåriga psykologprogrammet läser våra studenter utvecklings- och personlighetspsykologi. Som en del i detta genomförs något vi kallar för personbedömningsmomentet, då studenterna får träffa en för dem okänd person och träna på att genomföra en professionell psykologinsats. Till detta behöver vi hjälp av dig!

Momentet genomförs under vecka 12-19 och innebär tre träffar under dessa veckor samt ifyllande av ett digitalt personlighetstest. Under momentet får våra studenter handledning i grupp av yrkesverksamma psykologer. Detta är ett viktigt utbildningsinslag och psykologstudenterna som genomför momentet förväntas följa etiska riktlinjer för psykologer.

Vill du delta i ett personbedömningsmoment genomfört av blivande psykologer? | Institutionen för psykologi (lu.se)