Lärplattformen Canvas på Institutionen för psykologi

Onlineundervisning i Canvas

I Canvas kan du spela in dina föreläsningar och nå ut till studenterna, något som är aktuellt när salsundervisningen är inställd till följd av coronaviruset.

Växla över till online – Canvas

Gå kurs i Canvas

Du som är lärare bör gå grundkursen i Canvas, som heter Nivå 1: Kom igång med Canvas.
Det är en 90-minuterskurs som du går via din dator, online i Zoom. Den går att få på engelska på begäran. Kursen går varje onsdag 13.15-14-45.
Du anmäler dig genom att mejla till canvas [at] education [dot] lu [dot] se
Kom igång med Canvas

När du har gått kursen kommer du att kunna bygga upp en pedagogisk struktur inne i Canvas. Vid terminsstart får studenterna tillgång till kursmaterialet i Canvas.

Om du behöver hjälp kontaktar du någon av supporten på institutionen.

Vilka länder begränsas från att använda Canvas?

På grund av myndighetsbestämmelser, tillåter Instructure inte obehörig användning av dess produkter och tjänster i specifika länder och regioner.

• Kuba
  • Iran
  • Nordkorea
  • Syrien