Möt en alumn: Moa Nilsson

“Du kan mer än vad du tror.”
Moa Nilsson 22,
Malmö, Student

Vilken inriktning hade du på din kandidat?

Psykologi. Läste bland annat kognition och neuropsykologi, personlighet och utvecklingspsykologi, och rättspsykologi.

Upplever du att det finns luckor i arbetsroller som en beteendevetare kan fylla?

Absolut! Jag tycker att beteendevetare behövs lite överallt för att bidra med perspektiv kring hur människor fungerar. Det är så många generella kunskaper man får som beteendevetare, som till exempel kritiskt och analytiskt tänkande, problemlösning, öppenhet och nyfikenhet, och dessa är egenskaper som definitivt kan bidra med mycket på olika typer av arbetsplatser.

Har du några allmänna tips till framtida beteendevetare?

Du kan mer än vad du tror.