Ny student på Beteendevetenskapliga programmet

Välkomna alla nya studenter!

Så kul att just du blivit antagen till Beteendevetenskapliga programmet i Lund!

Vi har sammanställt den viktigaste informationen inför din start på programmet på denna sidan, läs igenom noga och om du har frågor är du välkommen att kontakta studievagledare_bvp [at] psy [dot] lu [dot] se

Välkommen till oss!

Simon Granér (studierektor)
Anna Hjalmers Mattsson (programansvarig och studievägledare)

Sinnamon Varsamouli Adamopoulou (utbildningsadministratör)

Aktivera studentkonto

Det första du behöver göra är att aktivera ditt studentkonto på passport.lu.se. Du får information om hur du aktiverar ditt konto till den e-postadress som du anmält på www.antagning.se. Är du student sedan tidigare så har du redan ett konto. Har kontot blivit inaktivt kan du gå in på passport.lu.se och aktivera det på nytt.

Programstart

Beteendevetenskapliga programmet startar med Introduktionsmöte för programmet den 23 augusti kl 09:00 - 12:00 i lokalen Gamla Köket 128 (SH:128)  Allhelgona Kyrkogata 8.

Vid introduktionsmötet sker registrering till programmet och är därför obligatoriskt. Om du inte kan närvara måste du meddela detta till studievagledare_bvp [at] psy [dot] lu [dot] se

Efter introduktionsmötet sker aktiviteter med programföreningen BiL (Beteendevetare i Lund) för de som önskar (se välkomstbrev från föreningen här eller i högermarginalen).

Första kursen på programmet - Beteendevetenskaplig grundkurs

Kursen startar måndagen den 28 augusti kl 15.00 med en introduktion av första delkursen Pedagogik. Kursplan, litteraturlista och schema för kursen hittar du på hemsidan BVP Termin 1.

Ansvarig för blocket heter Fredrik Sandberg och du är välkommen att kontakta honom för frågor om undervisningens upplägg, litteratur mm på fredrik [dot] sandberg [at] soc [dot] lu [dot] se

Pedagogiskt stöd

Om du har en varaktig funktionsnedsättning har du möjlighet att ansöka om pedagogiskt stöd. Läs i bifogad länk hur du går tillväga.

Pedagogiskt stöd för dig med funktionsnedsättning

Har du några frågor redan nu får du gärna skicka ett mail till ida [dot] jarbe_holmlund [at] stu [dot] lu [dot] se.