Vill du delta i ett personbedömningsmoment genomfört av blivande psykologer?

Under termin 3 på det femåriga psykologprogrammet läser våra studenter utvecklings- och personlighetspsykologi. Som en del i detta genomförs något vi kallar för personbedömningsmomentet, då studenterna får träffa en för dem okänd person och träna på att genomföra en professionell psykologinsats.

Momentet genomförs under vecka 11–19 och innebär tre träffar under dessa veckor samt ifyllande av ett digitalt personlighetstest. Under momentet får våra studenter handledning i grupp av yrkesverksamma psykologer. Detta är ett viktigt utbildningsinslag och psykologstudenterna som genomför momentet förväntas följa etiska riktlinjer för psykologer.

Vad kan man få ut av att vara med?

• Givande erfarenhet att ta med sig ut i arbetslivet

• Möjlighet till ökad självkännedom

• En inblick i vad personlighetsbedömning innebär. Liknande personlighetstest används även i professionella sammanhang.

Intresserad?

Vi erbjuder dig, som skulle vara intresserade och har möjlighet, att delta som klient. Det man åtar sig är att bli kontaktad, och vara intresserad av att genomföra dessa tre träffar samt personlighetstestningen, vid någon tidpunkt som passar en under de aktuella veckorna. Man har självklart möjlighet att avbryta sitt deltagande.

Är du intresserade så gå in och anmäl dig på länken nedan med namn och telefonnummer. Där får du också ytterligare skriftlig information. En psykologstudent kommer att kontakta dig för att boka tider.

Vi kan inte garantera att alla som anmäler intresse kan beredas plats.

Vid frågor kontakta Kajsa Järvholm, leg. psykolog, lektor.
kajsa [dot] jarvholm [at] psy [dot] lu [dot] se (kajsa[dot]jarvholm[at]psy[dot]lu[dot]se)

Anmäl dig genom att fylla i en intresseanmälan:
Jag vill anmäla mig!

Att medverka som klient

Kursansvarig Kajsa Järvholm berättar vad det innebär att delta.

Att medverka som klient

Kajsa Järvholm
Delkurs/momentansvarig
Lektor, Leg. psykolog
kajsa [dot] jarvholm [at] psy [dot] lu [dot] se

Röster från tidigare deltagare

Det har varit intressant att få en inblick i hur man är som person i jämförelse med andra.”

Väldigt trygga och bekväma samtal. Klart över förväntan.”

Det har varit intressant att diskutera och reflektera kring sin egen personlighet.”