Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Termin 4

Temakurs 15 hp samt Projektledning 15 hp

Första halvan av termin 4 läses en valbar kurs om 15 hp inom beteendevetenskap, beroende på vilket intresseområde den studerande har. Andra halvan av termin läses en programspecifik kurs i projektledning för beteendevetare om 15 hp.

Valbar temakurs i beteendevetenskap, 15 hp, (helfart) första halvan av terminen

I programanvisningarna inför varje vårtermin anges vilka 15 hp kurser som kan kombineras med projektledarkursen. Dessa kurser har ett antal programplatser för studenter på Beteendevetenskapliga programmet samt går på helfart under första delen av terminen (med något undantag) och går därför på ett bra sätt att kombinera med projektledarkursen. Information om kurserna finns under respektive ämnesområdes hemsidor. Utbudet av kurser kan variera från år till år och fastställs först när kurserna utlyses.

Du kan också välja att läsa en 15 hp kurs i beteendevetenskap som inte framgår i programanvisningarna. Stäm i så fall av med aktuell studievägledare vad som gäller för kursen. Observera att endast kurser som ges vårterminer är aktuella att söka inom programmet.

BVPL02 Projektledning för beteendevetare, 15 hp, (helfart) andra halvan av terminen

Kursen syftar till att ge grundläggande kunskaper i projektledning med fokus på att, via ett beteendevetenskapligt perspektiv, öka förståelsen för de processer som förekommer i ett projektledningssammanhang.

Kursen är indelad i tre moduler:

Modul 1 fokuserar på att ge kunskap om relevanta begrepp och teorier i projektledningsarbete, samt öka förståelsen för pedagogiska, sociologiska och socialpsykologiska perspektivs relevans i ett projektledningssammanhang.

Modul 2 syftar till att öka kunskapen och förståelsen om projektledning i ett praktiskt sammanhang, genom att i grupp designa och genomföra ett projekt. 

Modul 3 syftar till att integrera teori och praktik. I detta fall används kunskap och förståelse om projektledningsarbete, samt beteendevetenskapliga perspektiv, för att individuellt analysera det projekt som genomfördes under modul 2. 

Spärr: Observera att kursen har behörighetskravet att kursen BVGA42 eller motsvarande skall vara slutförd (se kursplan).