PROGS – Psychological Research On Gender Segregation

PROGS’s Research Aims

The research group PROGS investigates social psychological explanations of the gender segregation in the labor market. We aim to understand how gender differences in career choice develop. We also design and evaluate career interventions aimed at reducing barriers to career choice, caused by for example gender stereotypes.

Projects and Publications

Please see our:

Members

Please see a list of members in PROGS.

PROGS Members

PROGS. Foto: C.Flyjer
Kalle Kallio Strand, Una Tellhed och Fredrik Björklund. foto

For correspondence, please contact PROGS’s project leader:

Associate Professor Una Tellhed
Una [dot] Tellhed [at] psy [dot] lu [dot] se

Medlemmar

Projektledare
Professor Una Tellhed
Una Tellhed – Lund University research portal

medverkande forskare
Professor Fredrik Björklund