"Inte kokt kaffe i alla fall"

I fredags gick BiP-dagen av stapeln på Institutionen för psykologi, där sistaårsstudenterna berättade vad de gjort på sina praktiker.

Femton studenter presenterade sin praktik som pågått under hösten. Studenterna har praktiserat på allt från Lunds universitet, PR-byråer till Totalförsvarets Forskningsinstitut (FOI).

Dagen bjöd även på "Skaka och prata", en programpunkt där den som vill få kontakt med någon (praktikgivare, potentiell praktikant, student för samarbete etc.) att under några minuter kort presentera sig och sitt önskemål.

Roger Persson och Carola Aili vid Institutionen för psykologi talade också om hur och varför beteendevetenskapen alltmer efterfrågas i samband med den digitala utvecklingen med artificiell intelligens (AI) och det som kallas machine learning (ML).

Anna Hjalmers Mattsson talar på Bip-dagen 2019

Mattias Tjernberg och Simon Graner på Bip-dagen 2019