Anslag från Crafoordska Stiftelsen

Daiva Daukantaitė och Fredrik Björklund vid Institutionen för psykologi har fått anslag för varsitt projekt av Crafoordska Stiftelsen.

Daiva Daukantaitė har fått 1 300 000 kronor till ett projekt med titeln "Att lyckas i skolan genom att må bättre: En longitudinell interventionsstudie."

Fredrik Björklund har fått 400 000 kronor för projektet ”Politisk orientering och hot: Upplever högern och vänstern samhällsrelaterade hot på olika sätt?”

Daiva Daukantaitė – Lunds universitets forskningsportal

Fredrik Björklund – Lunds universitets forskningsportal

Crafoordska stiftelsen (Nytt fönster)

Bild: Crafoordska stiftelsen