Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nätverket för pedagogisk psykologi

Pedagogisk psykologi är grenen inom psykologin som fokuserar på studiet av inlärning och undervisning, samt hur olika psykologiska faktorer påverkar utbildning och pedagogiska processer. Den pedagogiska psykologin kombinerar principer från både psykologi och utbildningsvetenskap för att förstå hur människor lär sig och hur undervisning och utbildning kan optimeras för att främja lärandet.

Nätverket i pedagogisk psykologi sammanför forskare, experter och studenter inom området pedagogisk psykologi och skolforskning i ett forum för samarbete, kunskapsutbyte och forskningsinitiativ. Vårt mål är att främja utvecklingen inom pedagogisk psykologi, nationellt och internationellt.

Vi arbetar brett med bland annat:

  • Kunskapsspridning
  • Samverkan
  • Mentorskap
  • Stöd för forskningsprojekt
  • Publicering och spridning av kunskap
  • Påverkans- och policyarbete

Välkommen att delta i forskningsnätverket för pedagogisk psykologi om du vill samarbeta, få tillgång till resurser och stöd, samt öka kunskapen och förståelsen för hur man kan förbättra inlärning, undervisning och utbildningspraxis.
 

en röd telefon.foto

Kontakta oss

Koordinator 
Elinor Schad, universitetslektor
elinor [dot] schad [at] psy [dot] lu [dot] se (elinor[dot]schad[at]psy[dot]lu[dot]se)
telefon: +46 (0)709-65 04 00