Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

SEPI – Studier i pedagogisk psykologi och intervention

lärare undervisar framför en vit tavla

SEPI– Studier i pedagogisk psykologi och intervention  är en forskargrupp som brinner för att förnya och fördjupa kunskapen inom pedagogisk psykologi. Vårt mål är att stärka kopplingen mellan psykologisk forskning och pedagogisk praktik.

Med ett tydligt fokus på utveckling och utvärdering av effektiva interventioner arbetar vi för att stärka elevers lärande och skapa positiva resultat.

Genom att omsätta psykologiska principer i praktiken tar vi oss an de utmaningar som elever möter i olika utbildningsmiljöer och utvecklar evidensbaserade interventioner för att hjälpa elever nå sin fulla potential. Vi fokuserar särskilt på att stödja elever med inlärningssvårigheter eller behov av extra hjälp, och arbetar för att skapa ett inkluderande, rättvist och forskningsbaserat utbildningssystem där varje elev får möjlighet att blomstra och lyckas.

Kontakt

För vidare information, vänligen kontakta:

Elinor Schad 
Docent och specialistpsykolog i pedagogisk psykologi
+46 70-965 04 00
elinor [dot] schad [at] psy [dot] lu [dot] se (elinor[dot]schad[at]psy[dot]lu[dot]se)

Gruppmedlemmar SEPI

Jens Knutsson
Elinor Schad 

PhD-studenter
Donny Bergsten
Hussein Hamad


Extern samarbetspartner
Gustav Nilsson, Linnéuniversitetet