Psykologiforskaren pratar om ondska i tidningen LUM

Siluett som lyser med ficklampa i mörkt rum.foto
FOTO: Pexels, Lennart Wittstock

I det senaste numret av LUM – Lunds universitets magasin – kan man läsa en intressant artikel om ondska. Fem olika Lunda-forskare, från olika discipliner, har i artikeln fått prata om ondska utifrån sina perspektiv. Från institutionen ger Magnus Lindén, docent och forskare, ett psykologiskt perspektiv på ondska och mörka drag.

Intervjun med Magnus Lindén hittar du på sidan 15.
LUM som bläddringsbar, digital version hittar du här.
Magasinet hittar du även som fysiskt exemplar på de flesta platser på universitetsområdet.

På Lunds universitets forskningsportal kan du läsa mer om Magnus Lindéns forskning.