Digitalt nationellt seminarium om sexuella trakasserier på Lunds universitet

Digitalt nationellt seminarium om sexuella trakasserier

Lunds universitet bjuder in till digitalt nationellt seminarium om sexuella trakasserier.

Bland anställda och doktorander som svarade på Lunds universitets enkät uppgav 25 procent av kvinnorna att de någon gång under sin anställning vid Lunds universitet upplevt att de blivit utsatta för sexuella trakasserier. Bland studenterna var motsvarande siffra 27 procent.

Den 1 juni 2021 klockan 10.00–11.20 bjuder Lunds universitet in till digitalt nationellt seminarium om sexuella trakasserier. Gisela Priebe, docent i psykologi och forskare kommer att delta i samtalet.

Gisela Priebe - Lunds universitets forskningsportal