Väntar du barn? Delta i vår stora studie om familjeutveckling!

”Kärnfamiljen” är inte alltid lika aktuell som den har varit. Trots detta finns väldigt lite forskning om föräldraskap och barns utveckling i olika familjeformer. Det vill vi ändra på - vi menar att barnens bästa i alla olika familjeformer måste baseras på vetenskaplig evidens, inte tyckande och politik!

Vi söker därför dig som väntar barn – oavsett familjeform! Vi vill bjuda in dig till att vara med i en studie om familjeutveckling:

• Hur har småbarnsföräldrar det i Sverige idag?
  • Vad är viktigt att prioritera?
  • Har Covid-19-tiden påverkat familjelivet?

Resultaten av studien kommer att kunna användas för att optimera barns och föräldrars välbefinnande i olika familjeformer.

Du, och barnets eventuella andra förälder, deltar genom att fylla i en online survey vid 5 olika tidpunkter fram till ditt/ert barn är ca 3 år. Du/ni kan ha flera barn sedan tidigare. Som tack skickas efter varje survey en lättsmält text om den nyaste forskningen rörande barn, uppfostran och familjeliv, sammanställd av experter från Lunds Universitet.

Delta i vår stora studie om familjeutveckling!

Infografik över projektet om familjeutveckling.

Infografik över studien om familjeutveckling (PDF)

Vill du veta mer? Kontakta:

Elia Psouni
Huvudutredare
elia [dot] psouni [at] psy [dot] lu [dot] se (elia[dot]psouni[at]psy[dot]lu[dot]se)
+46 46 222 0503
+46 733 142 876