Handledarutbildning i psykoterapi

45 högskolepoäng

Hösten 2023 startade vår handledarutbildning för legitimerade psykoterapeuter vid institutionen för psykologi.

Kursen ges som en fortbildningskurs i syfte att ge behörighet att handleda i psykoterapi för dig som har en psykoterapeutexamen med kognitiv beteendeterapeutisk, psykodynamisk eller familjeterapeutisk inriktning och legitimation som psykoterapeut.

Kursinformation

Preliminära schema inför VT24

Mindre förändringar i schemat kan förekomma. Slutgiltigt schema och litteraturlista kommer att publiceras på läroplattformen Canvas när de är fastställda.

Länk till kursplattformen Canvas

Fyra delkurser

Kursen är indelad i fyra delkurser om sammanlagt 45 hp.

Delkurser:

1. Handledningens teorier och metoder (15 hp)
  2. Handlett handledningsarbete (20 hp)
  3. Undervisningsmetodik (5 hp)
  4. Självständigt arbete (5 hp)

KBT & utbildningsansvarig
Shahriar Pand
shahriar [dot] pand [at] psy [dot] lu [dot] se (shahriar[dot]pand[at]psy[dot]lu[dot]se)

Familjeinriktningen
Pelle Olsson
pelle [dot] olsson [at] psy [dot] lu [dot] se (pelle[dot]olsson[at]psy[dot]lu[dot]se)

PDT