Webinarium om skolledares arbetsmiljö

Mugg med texten "Like a boss". Foto: Pexels.

Under tre år har forskare från bland annat Lunds universitet genomfört ett forskningsprojekt tillsammans med AFA Försäkring. Projektet har namnet ”Skolledares arbetsmiljö: Ett projekt om organisatoriska förutsättningar, stressrelaterad psykisk ohälsa, personalrörlighet och förbättringspotential” (2018-2021) . Den 18 oktober 0900-1000 kommer det att hållas ett webinarium om projektet, deadline för anmälan är den 15 oktober.

Skolans pedagoger – allvarliga arbetsskador och långvarig sjukfrånvaro. Vad lär vi oss av statistiken? - Afa Försäkring (Nytt fönster)

Roger Persson - Lund University