Sök handledarutbildning i psykoterapi för psykoterapeuter nu!

Man vägleder kille via datorsamtal. Foto: Pexels.

Sök till handledarutbildningen i psykoterapi till och med den 15 oktober!

Våren 2022 kommer Institutionen för psykologi att starta upp en handledarutbildning för legitimerade psykoterapeuter.

Kursen ges som en fortbildningskurs i syfte att ge behörighet att handleda i psykoterapi för dig som har en psykoterapeutexamen med kognitiv beteendeterapeutisk, psykodynamisk eller familjeterapeutisk inriktning och legitimation som psykoterapeut.

Ansök nu!

På grund av en teknikalitet behövde vi öppna en ny antagningsomgång. Den nya antagningsomgången kommer att vara öppen för anmälan från den 15 september till och med den 15 oktober.

Om du redan ansökt till utbildningen måste du göra en ny anmälan mellan den 15 september och 15 oktober på antagning.se.

Antagningsbesked kommer att skickas ut från och med 9 december.

Har du några ytterligare frågor, får du vända dig till institutionen för psykologi, studievägledare: Isabelle [dot] Hansson [at] psy [dot] lu [dot] se

Handledarutbildning i psykoterapi, 45 högskolepoäng