Så kan panikångest behandlas på ett nytt sätt

Tjej som gömmer sig under täcke. Foto: Pixabay.

Anna är en av många som drabbats av panikångest. Hon har varit med i en ny studie där forskare utvärderat en metod mot panikångest, som handlar om att försöka förstå bakgrunden till ångesten.

Medverkar gör Martin Svensson och Thomas Nilsson, båda legitimerade psykologer och forskare i klinisk psykologi vid Lunds universitet. I programmet hörs också Anna, som fått prova psykodynamisk behandling mot sin panikångest.

Så kan panikångest behandlas på ett nytt sätt 11 februari 2022 - Vetenskapsradion Hälsa | Sveriges Radio (Nytt fönster)

Martin Svensson — Lund University

Thomas Nilsson — Lund University