Sök vår uppdragsutbildning i klinisk sexologi senast 20 augusti!

Regnbågsflaggor på universitetshuset

Kursen Klinisk sexologi och psykoterapi med bas i kognitiv beteendeterapi hjälper dig som är psykolog att lyfta fram sexualitet och sexologi i ditt kliniska arbete. Anmälan ska vara oss tillhanda senast fredag 20 augusti.

Alla klienter har en sexualitet oavsett vad vårdkontakten handlar om. Sexologisk problematik är ofta underdiagnosticerad. När behandlaren har större kunskap om sexologi och en bredare repertoar kring bemötande är det lättare för klienterna och patienter att få hjälp att upptäcka och behandla sexologiska problem. Terapeutiska interventioner utifrån en KBT-bas ger en bra grund för psykologernas arbete inom fältet.

Utbildningen går på kvartsfart mellan v 38 (24/9), 2021 tom v 06 (11/2), 2022, under åtta heldagar, varav minst en heldag omfattar rollspel och 2 halvdagar workshops, sista dagen utgörs av examina.

Anmälan ska vara oss tillhanda senast fredag 20 augusti.

Klinisk Sexologi och Psykoterapi med bas i kognitiv beteendeterapi | Institutionen för psykologi (lu.se)