Vad blev det av beteendevetarna?

För att ta reda på vad det blev av alla som läst Beteendevetenskapliga kandidatprogrammet gjordes våren 2017 en alumnundersökning som nu finns tillgänglig här på vår webb.

Våren 2017 gjordes en alumnundersökning på Kandidatprogrammet i Beteendevetenskap.

Undersökningen gick ut till studenter från programmet med en kandidatexamen i beteendevetenskap och med huvudområde pedagogik, psykologi eller sociologi, examensår 2012 till 2016. 160 enkäter skickades ut, 109 svarade vilket gjorde att svarsfrekvensen låg på 68 %.

Alumnirapport: Beteendevetenskapliga kandidatprogrammet (BVP) 2012-2016 (PDF)

Att studera på Beteeendevetenskapliga programmet

BVP Alumn