Träffa Lundaforskare under Psykologikonferensen 2019!

28-29 mars 2019 genomförs Psykologikonferensen på Clarion hotell i Stockholm och flera forskare från Institutionen för psykologi vid Lunds universitet kommer att vara där och prata om aktuell psykologisk forskning.

Torsdagen den 28 mars ställer Malin Anniko, Elia Psouni och Elinor Schad frågan "Är det extra jobbigt att vara tonåring idag?" under ett vetenskapligt symposium. Samma dag presenterar Katarina Kjell och Sverker Sikström WordDiagnostics: ett AI-baserat beslutsstöd för psykisk ohälsa.

Anna Lindqvist är en av talarna under det vetenskapligt symposiet "Effekterna av genusrättvist språk".

Under torsdagen kan du se Arvid Erlandsson prata om "Psykologiska mekanismer bakom hjälpbeslut". Arvid Erlandsson disputerade från Institutionen för psykologi 2015.

Psykologikonferensen 2019 (Nytt fönster)

Arvid Erlandsson – Linköpings universitet (Nytt fönster)

Anna Lindqvist – Lunds universitets forskningsportal

Katarina Kjell – Lunds universitets forskningsportal