Tellus gör artikelserie om sexuella trakasserier

Syftet med artikelserien är att skapa en kunskapsbank som kan användas av anställda och studenter dels för att bredda den egna kunskapen om frågor kring sexuella trakasserier och diskriminering, skriver de i sin blogg.

Tellus är ett treårigt forskningsbaserat projekt som syftar till att stärka det förebyggande arbetet mot sexuella trakasserier vid Lunds universitet. Projektet, som är initierat av rektor Torbjörn von Schantz, bidrar till en trygg studie- och arbetsmiljö för alla som är verksamma vid universitetet. Nya artiklar kommer att publiceras varje vecka fram till sommaren.

Gisela Priebe som är en av medlemmarna i projektgruppen är legitimerad psykolog/psykoterapeut och docent i psykologi vid Institutionen för psykologi.

Tellus artikelserie – Tellus blogg

Gisela Priebe – Lunds universitets forskningsportal