Sima Wolgast pratar rekryteringsdiskriminering på bokmässan

Under bokmässan i Göteborg kommer Sima Wolgast vid Institutionen för psykologi att prata om etnicitet och diskriminering vid rekrytering.

Sima Wolgast är leg. psykolog, leg. psykoterapeut, handledare i psykoterapi och universitetslektor. Hon undervisar och handleder på psykologprogrammet. 2017 disputerade hon med avhandlingen How does the job applicants' ethnicity affect the selection process?: Norms, Preferred competencies and expected fit.

Lördagen den 29 september klockan 12:30-12:50 kommer hon att prata i Bokmässans monter B06:62. Bokmässan i Göteborg pågår mellan den 27-30 september.

Presentation: Etnicitet, diskriminering och antirasistiska strategier vid rekrytering (PDF)

Sima Wolgast – Lunds universitets forskningsportal

Bokmässan i Göteborg (Nytt fönster)