Institutionen för psykologi går över till lärplattformen Canvas

Canvas erbjuder en tillgänglig digital lärandemiljö för alla studenter vid Lunds universitet.

Under 2019–2020 kommer hela Lunds universitet att gå över till lärplattformen Canvas. Canvas är en modern och användarvänlig plattform som ger studenter, doktorander, undervisande personal och administratörer möjlighet att bygga upp en attraktiv och tillgänglig digital lärandemiljö vid Lunds universitet. Canvas används idag av mer än 3 000 universitet och institutioner runt om i världen. På Institutionen för psykologi kommer Canvas att ersätta Luvit.

Under hösten har ett antal kurser vid institutionen gått över, och till våren kommer ännu fler att följa. Hösten 2020 kommer de sista kurserna att gå över till Canvas.