Halvsyskonpar sökes till studie!

Har du ett halvsyskon och vill vara med i en psykologstudie?

Just nu pågår det en studie på institutionen inom beteendegenetik som handlar om tvilling- och syskonrelationer. Vi söker fler deltagare som är mellan 10-20 år gamla.

Forskningsområdet Genotype-Environment correlation (GE) handlar om i vilken grad miljö samvarierar med genetiken och fenomenets relation till personlighet.

Testningen görs anonymt (inga namn, födelsenummer eller adresser skrivs i testen), tidsåtgång c:a 15 minuter och varje testperson får ett arvode på 100 kr som tack. Testet är ett standardiserat och faktoranalyserat personlighets- och miljöskattningsformulär avsedd för 10-20-åriga barn- och ungdomar.

Testningen kan göras på två sätt och man kan välja det som passar bäst:

• Testning via vanlig post. Testen, instruktioner och arvode skickas till hemadressen. Testen returneras sedan i ett bifogat kostnadsfritt svarskuvert.
  • Testning på institutionen vid Lunds universitet, Paradisgatan 5P i Lund, rum 219. Arvodes ges vid testtillfället.

Om du är intresserad, kontakta Bertil [dot] Persson [at] psy [dot] lu [dot] se eller via Lunds universitets växel 046-2220000, eller direkttelefon 046-2220352.

Bertil Persson – Lunds universitets forskningsportal

Studenter