"Det gick ju inte så bra"

Det gick inget vidare för Robin Paulsson från Fråga Lund när han skulle prova att skicka sms samtidigt som han körde bil. Med sig hade han Åse Innes-Ker från Institutionen för psykologi, som förklarade varför.

Fråga Lund – SVT Play (Nytt fönster) Klippet med Åse börjar ca tio minuter in i programmet.

Om du vill se Åse live är du välkommen till ett allmänt personlighets- och socialpsykologiskt seminarium med Åse Innes-Ker med titeln "Open science – How do we do it?" nu på torsdag.

Åse Innes-Ker: "Open science – How do we do it?2 – Kalendariet

Åse Innes-Ker – Lunds universitets forskningsportal