Bakermans-Kranenburg blir hedersdoktor

Psykologen Marian Bakermans-Kranenburg har utsetts till 2017 års hedersdoktor vid Samhällsvetenskapliga fakulteten.

Lunds universitet utser professor Marian J. Bakermans-Kranenburg till hedersdoktor vid Samhällvetenskapliga fakulteten tillsammans med och sociologen Jaber Gubrium. Hon är professor i neurobiologiska och miljömässiga determinanter för föräldraskap och barnutveckling vid University of Leiden.

Den första juni kommer hon att besöka Institutionen för psykologi för att hålla en föreläsning.

Tidigare hedersdoktorer som blivit nominerade av Institutionen för psykologi inkluderar Philip Zimbardo och Paul Ekman.

Allmänt seminarum: "Orchids and Dandelions (Orchidée- och maskros-barn): How We Differ in Our Susceptibility to the Environment"

Developmental Research Day - Samhällsvetenskapliga fakulteten

Hedersdoktorer 2017 – Samhällsvetenskapliga fakulteten