3,5 miljoner till forskning om sexuella trakasserier

Vetenskapsrådet har beviljat drygt 3,5 miljoner till ett treårigt projektet om sexuella trakasserier på den akademiska arbetsplatsen.

Det är Vetenskapsrådet, området medicin och hälsa, som har beviljat drygt 3,5 millioner till det treåriga projektet:

"En fördjupad förståelse av sexuella trakasserier på den akademiska arbetsplatsen/ i studiemiljön: en mångfacetterad studie av exponering, avgörande faktorer, konsekvenser och handlingsstrategier"

Projektet leds av Anette Agardh vid Medfak och Gisela Priebe vid Institutionen för psykologi står som medsökande. Projektet har anknytning till Tellus - ett pågående projekt för att stärka Lunds universitets arbete mot sexuella trakasserier.

Gisela Priebe – Lunds universitets forskningsportal

Tellus – Lunds universitet