Samtal med Suzanne Osten på Kino

Den 11 september samtalar Etzel Cardeña, professor vid Institutionen för psykologi med regissören Suzanne Osten på Kino i Lund.

Som en evenemang i Lunds 350-årsjubileum visas filmen Flickan, mamman och demonerna på Kino den 11e september. Filmens regissör Suzanne Osten, en av Sveriges främsta film- och teaterdirektörer finns på plats för samtal med
Etzel Cardeña, professor vid Institutionen för psykologi. Filmen bygger delvis på hennes erfarenhet av att växa upp med en mor som diagnostiserats med paranoid schizofreni. Biljetter till reducerat pris har nu släppts av Kino.

As part of Lund's 350 jubilee, the film Flickan, mamman och demonerna will be shown on September 11 at Kino with commentary by the film's director Suzanne Osten, one of Sweden's foremost film and theatre directors. Professor Etzel Cardeña from the Department of psychology will be joining her in conversaiton. The film is partly based on her experiences of growing up with a mother diagnosed with paranoid schizophrenia. Reduced price tickets have now been released by Kino.

Flickan, mamman och demonerna & samtal med Suzanne Osten - Kino (Nytt fönster)

Etzel Cardeñas forskning - Lund university research portal